tisdag 1 november 2011

Tisdag

En mycket lång dag efter en kort och hackig natt. Egentligen hade jag hellst bara dragit upp täcket till öronen och sovit en vecka eller två till. Minst. Sömnskulden är mäktig.
Klockan ringde halv sju. Halv sju! Ingen normalt funtad kvällsmänniska vill stiga upp då. det blev genast gräl. Elefanterna dunsade över golvet, fram och tillbaka, allt vad de orkade. Tjutande av skratt. För att jag förbjöd dem att väcka alla i huset.
Kom i tid till bussen som tog oss mot skolan. Vi har blivit rätt duktiga på det nu. Jag tror det extra förskoleåret gjorde också oss föräldrar gott. Förra året kom vi i tid typ 3/5 morgnar och då till klockan 9. Då förra året, hmm, aldrig?
Kom hem och stängde ögonen i tjugo minuter innan Trapp sku till klubben. Sambon förde honom för första gången. Också han blev väl överväldigad av dessa klubbungars söthet. Vem sku nu inte?!
Halv elva var jag i terapin. Sista gången med denna "tant" på detta ställe. Nästa gång ska jag vara på nya stället och få träffa en ny "tant" igen. Tredje eller fjärde? Dra om hela historien, allt. SÅ störande!
Tolv hämtade jag Trapp från klubben med Trull som vaknade just passligt och vi blev i parken med bästisen samt han lillasyster och mamma. Igen.
På fredan har jag äran att få vakta dessa två i någon timme då föräldrarna ska på husvisning innan det är dags att flytta in om några veckor. Lite spännande, tösen har ett temperament som heter duga, men en ära jag tar emot med glädje!
försök nu sen få bra bilder på tre gungande barn med en baby hängande på armen...
Tom. deras klubbledare sa idag hur söta de är tillsammans. Vännerna. A&A

Fyra då vi hämtade Tripp från skolan var det redan på väg att mörkna. Då vi kom hem var det som på natten. Oj vad man blir trött redan av att tänka på hur det snart är. Mörkt. Hela tiden. De yngre får väl bara lov att vänja sig. Just nu är båda väl lite rädda verkar det som. Åtminstone Trapp är helt ärligt rädd. Vill hållas nära och att alla rör sig i en klunga, så ingen kommer bort, antar jag.


Trull somnade i vagnen för första gången på länge. Min sovande skönhet.

Så drack jag sådanthär för att orka laga middag. Snygg design burk!  

4 kommentarer:

  1. Oj så lång skoldag han verkar ha!! Och så sött att ha en bästis i denna ålder:=)

    Här har William också blivit mörkrädd, han som tidigare varit så stursk och ensam ute. Nu vill han inte ens somna utan natilampa och skulle han få hade flera lampor varit på.

    Jag hoppas på en god nattsömn då W hos mommo övernatten, men vet med mig att då sover Axel oftast som en kratta. Vi får se.

    SvaraRadera
  2. Han går i eftis efter skolan och på tisdagar har de bollklubb från 15-16. Han behöver alltså inte vara där så länge egentligen, det sku ju redan vara hemskt. :/ Men ja visst blir det en lång dag hur som hellst. Men han trivs i eftis, det är liksom hans "pris" för att orka med skoldagen. O så är hans vänner ju alla där. :)

    Ja de är så himla gulliga då de ska göra allt tillsammans tydligen i klubben också. Man blir så glad för deras skull.

    Jag håller tummar och tår uppe att han sover gott inatt! :)

    SvaraRadera
  3. Melli, om du får paket på posten så är det på grund av mig. I en tävling för några veckor sen, anmälde inte alla vinnare sina adresser och då skickade jag din adress i stället när jag hade den. Därför. Fast jag hade gärna velat ge dig ett finare pris. Det skulle du ha varit värd.

    SvaraRadera
  4. Nämen kära nån. Jag blir ju riktigt tårögd här. På ett gott sätt! Vad himla snällt av dig! Tack snälla du! :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)