fredag 11 november 2011

Jag.Vill.Sova!

Det går bara sämre och sämre om nätterna nu. Han vaknar femtioelva gånger och däremellan är det ju ofta någon av de större som vill nåt också, eller så kommer Trapp bärandes på sin hög med mjukisdjur och lägger sig tvärs över oss i sängen. Tutten duger inte. Han fäktas med de små armarna hårt,hårt, för att visa ett tydligt nej jag vill ha mjölk inte nån dum tutt!! Eller så sitter han där och babblar och river oss i håren och kryper omkring glatt.Medan jag blir argare och argare. Inatt stoppade jag tom. honom i egna sängen och drog upp den ena långsidan som alltid brukar vara nerfälld. Nå, han var så arg på den kränkande handlingen att han grävde fram sin inre styrka och hasade sin lilla knubbiga kropp över kanten och damp ner tillbaka i vår säng.  Fail.

Ikväll ska jag ju dessutom ut på fest. Hon som var min bästa vän innan jag fick barn och blev en eremit har förlovningsfest ikväll. Jag ska ut för första gången på två år. Spännande kan jag tala om för dig. Så jag hade tänkt sova förra natten för att ens lite,lite, minska på de lila påsarna som så vackert sväller under ögonen. Nå det gick ju åt skogen. Så det blir en bra kväll, hoppas jag hålls vaken...

10 kommentarer:

  1. Jag sitter också här och ser i kors, medan lillis sover gott ute på balkongen. Hon vaknade säkert var tionde minut inatt, eller så kändes det som. Nu får du lov att tanka kaffe och fiilistellä till riktigt bra musik innan du går ut ikväll så du har en liten adrenalinkick och orkar partaja! Ha så kul!

    SvaraRadera
  2. Sku det ha varit fullmånen? ;)
    Jag tog som tur en liten lur efterom Tripp ju ännu är hemma från skolan, han fick hålla Trapp sällskap medan Trull och jag sov. Men inte tog det länge innan Trapps vrål väckte oss. Tyvärr blir det ju "lite" bråk då de varit tillsammans såhär många dagar. :/ Och tack, det ska nog bli roligt att få träffa lite vuxna människor både nya ansikten och sådana man inte sett på länge! :)
    Hoppas du också får sova nästa natt!

    SvaraRadera
  3. Gör som Linda säger: sänk en kaffe eller fyra. Höj volymen och fuldansa lite, så skall du nog se att det blir bra! Ha det superskoj!

    SvaraRadera
  4. Jag har irrat mig till din blogg ett par gånger tidigare men nu måste jag våga mig på att kommentera lite - känner ett sånt medlidande för alla trötta mammor (och pappor)! Har egentligen inget smartare att säga än att I know the feeling med tröttheten och ångesten med att sova dåligt. Försök njuta av att slippa ut lite i alla fall!

    Mvh. trötta mamman som har en bebis på 8 månader som sover alldeles superdåligt

    Ps. Fin blogg har du förresten och söta pojkar:)

    SvaraRadera
  5. Håll ut! Det blir bättre! Och kom ihåg att njuta ikväll!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hae en bra kväll och att tröttheten är uthärdlig idag.

    SvaraRadera
  7. Linn, tack, drack lite energidricka och hade jätteroligt!

    Jessica, ja sömnbrist kan nog ta kol på en. Som tur är ju de små så söta att man orkar lite till när de ler mot en där i nattens mörker. Hoppas er lilla då snart börjar sova bättre också! O tack! Visst är de ju det. ;) Heelt opartisk.

    Mammaspring, Ja det blir ju det,som tur, en vacker dag. Tills man sen börjar vaka på nätterna för att vänta att de unga kommer hem från stan. :/

    veronica, Jag hade en bra kväll,och natt, men tröttheten är nog överväldigande idag. ;)

    SvaraRadera
  8. Vår lilla Nicholas (1år och 3 mån) sover också han dåligt på nätterna. Men vi kom på att han sover super bra då han sover i vagnen.Då har han selen på och sover således lugnt ; )
    Han är annors så ivrig över att kunna stå och gå ,så han vill göra det även i sömnen och då blir natten rätt eländig för alla andra.

    SvaraRadera
  9. Det är lite det jag tänkt på, att det säkert bara är så underbart att kunna röra på sig. Men att måsta jumppa hela natten?! Kan inte vi bara sova istället? ;) Låter fiffigt med vagnen! Har ni alltså honom o sova i den på natten också? Vår minsting somnar tyvärr jätte sällan i vagnen, har någongång testat också på natten då han var lite mindre.

    SvaraRadera
  10. Jo vi har honom och sova i vagnen de nätter som han vaknar till och dansar omkring i sängen. Oftast somnar han på fem röda när han kommer ner i vagnen och får selen på.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)