måndag 28 november 2011

Balkongen

Det kom en lapp förra veckan genom postlådan. Det ska läggas glasfönster på balkongen. Invånarna är goda och flyttar på möbler och stuff så att glasfixargubbarna kan komma och mäta balkongen obehindrat den 29.11. Alltså imorgon.

Enda sedan vi flyttade hit för åtta år sedan har jag önskat mig en inglasad balkong, så egentligen är jag ju glad att det fixas. Men. Vi har en hel del "möbler och stuff" på balkongen.Som ett extra rum. Fullt med krukor och hobbygrejjer. Så det var inget litet projekt att fixa det. Dessutom kändes det lite hemskt att hamna döda ännu levande och blommande klängväxter för att kunna flytta lådan som rymmer många hundla liter mull. Men nu är jag klar. Möblerade om och ställde sakerna mot väggen till huset så de inte sku vara i vägen. Måste också städa tamburen samtidigt. En hel del saker hade tornats upp på tvillingvagnen... Vi har rymts bra förbi vagnen, men tänkte att kanske alla byggnadstyperna inte är av den smalare sorten. Det stod nämnligen att vägen till balkongen också sku vara utan hinder.

Glasen kommer tyvärr först på våren däremot. Så jag tror nog jag flyttar allt tillbaka bara de varit och mäta klart.

allt det här måste flyttas för att de ska kunna mäta utsidan 

blomlådan fick inte jag själv rubbad, tur att man har en stark man i huset.

Vet ni förresten vad?! Medan jag städade färdigt hade Tripp, som tydligen har paxat att sova i vår säng inatt, lagt den lilla att sova. Hur gick det till? Vi som har fått kämpa  flera kvällar i rad med sambon, inte ens amningen har fått honom att lugna sig, och nu ba´ snark bradvid brorsan. Ja inte mig emot!

8 kommentarer:

  1. Inglasad balkong är nog härligt att ha så det är säkert värt besväret.

    Det är härligt att se hur gröna fingrar du har. Själv tar jag bara livet av allt som heter växter!

    SvaraRadera
  2. Det enda sorliga är att vi på riktigt snart borde hitta nåt större. Älskar balkongen här, den är jättestor!
    Nå,nå, inte är det alla växter som hålls i liv här heller. ;) Fast ofta har jag då vattnat för mycket. :/

    SvaraRadera
  3. Vilken gudagåva er son har om han får den lille att somna sådär....

    Alltså, måste de faktiskt mäta alls balkonger?Antar att de i princip våning för våning är lika? Nåja, det är nu bara min logik att man mäter de olika modeller som finns och inte varje balkong :)))

    SvaraRadera
  4. Veronica, du tror inte jag tänkte lika?! ;) Sa just till sambon att jag blir riktigt arg om de inte dyker upp imorgon..

    SvaraRadera
  5. Vad härligt ni kommer att få det med en inglasad balkong :)

    SvaraRadera
  6. fina frun, ja jag tror också det! Att inte behöva få allt förkultiverat att rymmas i den fjuttiga växthushyllan som syns på bilden tex. Inte lika mycket avgaser och tobakslukt från grannarna. Det blir härligt!

    Sonja, nå ja-a! Har väldigt, väldigt svårt att acceptera att ifall vi flyttar har vi inte en chans att hitta en lägenhet med lika stor balkong. Älskar den på somrarna! Det rymms en liten simbassäng på den!

    Veronica, Ja, han kom! O han var rätt smal. ;) Lade faktist upp en lapp i trappan då vi gick för att sova dagssömn med Trull då Trapp var i klubben. "Vi sover dagssömn, var god använd yleisavain (vad det nu heter på svenska) och rör er så tyst som möjligt, TACK!" De brukar alltid braka in då någon ska sova nämnligen..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)