fredag 4 november 2011

Barnvakt

Första gången någon litat på mig så mycket att den lämnat sina barn i min vård för några timmar. Ja eller så har vi bara inte kännt så många barnfamiljer innan. Men det var jätteroligt att få vara med dessa små. De är ju så snälla och roliga. Som tack fick jag dessutom en jättefin orkidé. Blev ju helt tårögd av tanken, jag gjorde ju det bara för att jag tycker det är roligt med små, och för att hjälpa till då ingen annan kunde såhär en förmiddag mitt i veckan.

Minstingen flög ut rätt fort. Jag förstår dem mer än väl! En duplobit upp en duplobit bortriven
Fröken hade en ljuvlig handväska! En hund med paljettrygg. Hon gillar väskor. En riktig liten flick-flicka är hon.
Rätt fort kom frågan av lilla gästen, får vi NU spela?! 
Hon roade sig och minstingen med ballongkast. Ballongen var såklart pink! 
Redan fyra små typer fyller ut vårt vardagsrum rätt bra... Men jag älskar det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)