torsdag 10 november 2011

Sjukstugan

Han har varit hemma sedan tisdag, stora pojken. Att det ska vara jobbigt att veta när de är friska igen. Sku han gå i dagis sku han absolut stanna hemma ännu imorgon men nu vet jag inte. Hur snabbt blir de efter i undervisningen? Han är blek och jättetrött med stora ringar under ögonen. Stegring och fortfarande knappt någon röst. På nätterna yrar han. Igår var han ännu helt slut, idag bad han också om lov att få vila i sängen en stund.  Näe, får nog stanna hemma ännu imorgon tror jag. Han kan bara inte ta det lugnt nog i skolan tror jag.

Ikväll hade vi plättkalas förr att pigga upp livet lite. Istället för middag! Sug på den! Fast nå, först matade jag ett par jättemorötter i dem, inte kan jag nu vara helt crazy heller.

Trull märkte igår att bambin på väggen också fallit omkull. Av trötthet? 

Egentligen är sängmys och ett lugnare barn helt ok.  Bara det nu sku gå över och de andra hållas friska.

3 kommentarer:

  1. Hoppas han kryar på sis och ni andra hålls friska.

    Vakade inatt med Axel och som jag gissade hade han ÖI igen. Ny kur, antar att den förra ej bet på ordentligt. Skall nog beställa tid till min "Häxdoktor" -zonterapeut, tills gubben kommer hem nästa gång.Hon brukar kunna göra underverk med det mesta.

    SvaraRadera
  2. Oj nej. Inte roligt. :( Hoppas denna kur hjälper då! O jag är SÅ för alternativa metoder, bara de hjälper, ens samvetet. ;)
    Vi har SOM TUR inte haft öi på besök på typ ett år. Håller tummar och tår att inte det kommer heller!

    SvaraRadera
  3. Det verkar tyvärr gå en massa Öi nu, men har nu hört flera vuxna som drabbats!!!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)