fredag 18 november 2011

Filmkväll

Fredagen till ära blev det filmkväll.Kanske den sämsta filmen jag sett på en tid, Gnomeo och Julia, en film om trädgårdstomtar i stil med Romeo och Julia.
En viss typ är kanske lite ung ännu för att äta i vardagsrummet. Jag som så duktigt dammsög hela lägenheten innan vi åt fick ta en till runda i vardagsrummet efter maten. Men vad gör nu det!? Ungarna var nöjda och jag kunde chilla. Känner mig krasslig. Ont i lungorna och stegring.
O så bakade jag vinterns (eller är det ännu höst?) första jultårtor och värmde den första glöggen. Hällde i lite vin i min glöggmugg. Kanske sku man se ännu en lite bättre film ikväll, om bara stora pojken också sku somna.
Ha en trevlig kväll!
Trull gillar inte att äta maten direkt från sin tallrik och har missförstått detta med BORDS-skick. 
och gräset (eller maten) är alltid grönare på andra sidan (eller då brorsans tallrik)
En ful bild på en god tårta, var så god. Bara för att jag kämpade så länge då kameran inte ville fokusera på nåt. Sönder?
Gott minsann! Gillar mest helt vanlig "saftglögg".

2 kommentarer:

  1. Hoppas glöggen värmer och botar.

    Bordskicket är inte så bra hos oss heller;)Fast idag ville han bara ha sås, trattkantarell och löksås:)

    SvaraRadera
  2. Men det sku jag ju också villa ha, nam! Det värsta är nog när han äter nåt med fisk och ris. Hua! :/

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)