söndag 20 november 2011

Vi överlevde

Sambon och jag. Ett veckoslut, helt flunssiga, med tre barn som nu blivit friska efter två veckors innesittande. Gissa om det varit skoj här idag... Imorgon får åtminstone skolpojken aktivera sig lite i skolan, får nog försöka masa ut min ömma kropp med de två yngre också, såhär kan vi ju inte ha det. Sambon tänkte att han hellre går på jobb och vilar imorgon än stannar hemma med våra dårar. Tack bara.

Igår firades svärmors 60-årsdag med pompa och ståt. Efter en (till) natt av icke-sovande pga av de kära barnen och allt snörvlande var det inte de piggaste två föräldrarna som dök upp på kalaset, försenat dessutom. Att jag mokat totalt och klätt mig helt för ofin jämfört med de flesta, fast jag lade på make-up och fixade håret och hade örhängen, gjorde inte saken bättre. Uj så sur jag var på mig själv. Fast jag kände mig helt fin då jag åkte iväg, tänkte bara att jag matchar sönerna då de alla hade farkkun.


Fick träffa en massa nya ansikten, lite prilliga typer och väldigt trevliga typer. O svärmor, hon var glad att alla var där för att fira. Pojkarna var också nöjda då där fanns flere småkusiner i olika åldrar, lekkompisar på fester är väldigt ovanligt för dem.

Svärmor hade gjort en massa jättegod mat och var så vacker själv!
Trapp var pop med svärfars "padda". Oj denna dagens ungdom. ;)
 Från bilden fattas ännu en småkusin och två av våra barn.

Trull åkte från famn till famn största delen av kvällen och härjade lite på överkastet jag drömmer om däremellan
Eftersom de bor vid skogen var det skönt att kunna släppa ut de med mest enegi emellanåt.
Alla tre hade lampor och de hade väldigt roligt
kakorna fick klart godkänt 
och svärmor kommer att få njuta av ett blomhav i någon vecka
Hem kom vi väldigt sent, för att ha varit någonstans med barnen alltså, sku klockan ha varit halv tio kanske. Trötta men riktigt nöjda efter en trevlig fest. Med oss fick vi dessutom en del av den goda maten det bjöds på, klagar inte alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)