måndag 14 november 2011

En lite lugnare farsdag

Det blev ju inte som vi planerat detta veckoslut eftersom Trapp och trull insjuknade. Eftersom jag också var ensam hemma med dem på lördag medan butikerna ännu var öppna blev  inte heller något gott inhandlat, och äggen var slut så jag kunde inte baka nåt heller.
Men han fick sova nästan till elva på morgonen, Trapp riktigt kämpade för att inte väcka honom, han är inte precis känd för att låta någon sova.  Så sjöng vi och gav ett litet paket och teckningar. Trapp hade orkat avbryta lekarna i klubben och pysslat både kort och tygpåse. Obs, detta är mycket ovanligt, han "hatar" att pyssla där då det ju är bort av lektiden med vännerna där. Tygpåsen fyllde vi med godis och nyttigheter som kortison, hudkräm och öronproppar. Tripp som inte var i skolan förra veckan och alltså inte pysslade nåt där, ritade ett par teckningar och skrev fint, alldeles själv på finska: Isille isänpäivänä, på baksidan.
dessa tröttnar jag aldrig på!
det gula är en såg,ifall du inte såg det genast

Isi och kompisen klättrar, självklart!

På dagen åkte vi iväg till mina föräldrar,Tripp, Trull och jag, för att fira pappa. Trull har främst snuvan som forsar och kranky var han hemma också så jag tänkte att han får komma med bara de andra inte är rädda för att bli nersmittade. Hoppas dock de inte blir det, mamma ska nämnligen på resa utomlands på torsdag, så åtminstone hon får gärna hållas frisk!


 
träffade Sniff som blivit så mycket modigare sedan sist

Vi bjöds på jättegod mat som sagt, tex. sniglar till förrätt. Tripp gillar dem!
Ipi lekte med ungarna, uppskattat som vanligt. Mamma fick leka kurragömma hon också.
umgicks lite till med mjukisen
Den vågade tom klättra på minstingen som försökte nappa tag i öronen på den. Modiga lilla djur!

Hem åkte vi inte alltför sent, med doggybag åt sambon. Han kunde ju stackarn inte ens åka till sin egen pappa då  han  måste vakta Trapp. Fast jag vet inte om han nu klagade på dealen desstu mer. 

Trull var också snäll och hjälpte pappan sin spela angry birds, omtänksamt! 

Dagens low. Jag glömde ta hem Tripps typlåda (en låda hans farfar byggt som är full med starwarsfigurer och andra favoriter) från mina föräldrar och hade ett ylande,argt barn här hemma på kvällen.

Dagens high. Mamma räddade kvällen och åkte hem till oss en gång till med typlådan för att göra honom glad. SÅ snällt!

4 kommentarer:

  1. Det verkar ju gå riktigt illa för den där kompisen som isi klättrar med!

    Puppekaninen ser sååå söt ut. Man ser att den bara tänker gulliga tankar.

    SvaraRadera
  2. Men såg du inte att han först av allt ritat en crashpad (alltså "pädin") dit under?! ;)

    Jag tror den tänker rätt mycket på mat denhär gullnosen, det är liksom det som får den igång. :) Men det ryms väl gulliga tankar däremellan.

    SvaraRadera
  3. Åååhh... härliga bilder (diggar framförallt klättringstexckningen) ;-) Du har så avundsvärt snygg blogg! Kram på dig i höstmörkret (mörkt är det här också, strömavbrott för tillfället). Ses snart! Hälsa pojkarna!

    SvaraRadera
  4. Hih! Jag var så stolt när han tom. skrivit en del med små bokstäver! <3 O tack! Inte riktigt lika spännande som din endå. ;)

    Kram tillbaka! Borde jag få Inikas vinterkläder färdigt hem till er innan ni kommer tillbaka eller? Stackars er sen.. Det blir en shock, åtminstone för flickorna kan jag tro.
    Ska bli så roligt att se er! :) Njut av den sista tiden där och hälsa du också sötisarna!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)