onsdag 9 november 2011

Bara en till tisdag

Tripp tappade rösten rejält på sin fest. Eftersom han annors var helt ok förutom röstlös och lite trött fick han på måndag gå till skolan. Då jag hämtade hem honom hade han dock feber, så det var ju inte så lyckat endå. Igår fick han stanna hemma.
Medan Trapp var i klubben fick han i allsköns ro göra vad han ville här hemma, helt i lugn och ro, vilken lyx! Så gick vi ännu ut efter klubben i nästan två timmar då han fick vara ensam hemma för första gången så länge. Han hade spelat wii största delen av tiden tror jag och var mycket nöjd.

innan vi gick för att hämta hem Trapp hade dessa en fin gosestund.Trull nyvaken och fin.
leken efter klubben leddes av ett skolbarn (fast han var lika kort som dessa 4-åringar) så det blev krig med sählymailorna
vännerna tröttnade efter en stund och gungade tillsammans istället
himlen var mer än grå
Innan jag på kvällen gick ut på promenad måste jag ta en bild på hur duktigt Trull använder "fjärkontrollen" för att styra Pluto. Alla Tripps kompisar fick inte ens hunden att gå framåt, Trull har inga problem alls med att få den att gå,skälla och vifta på svansen. Med små,knubbiga fingrar styr han sitt (eller nå Trapps) lilla husdjur som han älskat sedan han var yttepytte.
mycket koncentrerat


4 kommentarer:

  1. Tänkte just fråga hur gamla barn du har, men sen såg jag det i din presentation, och fick börja använda räknehjärnan :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra att öva lite på matta också. ;)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Och verkar ha varit en bra dag..

    ...min dag...har innehållit bakning. Arghhh.. ;)

    SvaraRadera
  4. Oo du har börjat inför kalaset? :D Synd att du inte har blogg, du måst lägga upp bilder på Fb sen! :)
    O tack! Idag var det inte lika roligt mer..Tripp har varit inne för många dagar och de bråkade bara.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)