måndag 14 november 2011

I vårt fönster

Där har de alla trivats. Kollat på bussarna och bilarna som åker på gatan nedanför. Vinkat hejdå till varje gäst här varit och spanat in de som är på väg till oss.
Fönstret är högt och stort och jag räcks upp för att hänga gardinerna bara om jag ställer köksstegen på vårt vardagsrumsbord, som är vingligt (om man står på det). Lite farligt. Eftersom det händer flera gånger i veckan att någon i misstag rycker ner gardinen delvis genom att tex. sätta sig på den eller lite rycka i den kan ni tänka er att det ser sååå snyggt ut utifrån (och inifrån) allt som oftast. För tillfället hänger där en av två gardiner, den andra drogs ner av Trull nu senast han lekte kurragömma, och den som är kvar hänger delvis ner. Behöver kanske inte säga att jag avskyr dedär metallknipsorna man ska hänga upp dem på, de är ju helt ur-usla!
Ingen vet var jag är! 
Hahaaa! Här är jag! 

3 kommentarer:

  1. Ja men det där fönstret ser så inbjudande ut att jag förstår att man vill rycka lite i gardinen :)

    SvaraRadera
  2. Vad han ändrar sig i utseende från dag till dag!! Härliga unge!

    SvaraRadera
  3. Han börjar likna en liten, riktig pojke redan. För tillfället hänger munnen mest uppe då han inte kan andas genom näsan. ;) O han traskar på med sina kärror, fram och tillbaka i lägenheten, dagen lång. :D

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)