tisdag 29 november 2011

Han och hans älskling

På BB sade sambon att mjukisdjuret jag köpt till Trull,en långörad hund, nog inte sku hålla måttet i tåligheten "the mjukisdjur" ska ha. Så nyförlöst tog jag in mig till stan för att köpa det bästa mjukisdjuret. Köpte det från samma härliga butik jag köpte Trapps mjukisdjur,den absoluta favoriten, ifrån. Det blev en mintgrön groda, Samu. Nå han älskar den. Släpar den efter sig dagen lång och kramas med den i sömnen. Problemet. Den stinker. Eftersom han suger på den, kletar på den med små göggigä fingrar och släpar den längs med vårt smutsiga golv. Bland annat. Men ve och fasa. Då jag åkte in till stan för att köpa en bytesgroda var de slut! NO!  Vad ska vi nu göra? Försökte förklara grodan och bad dem beställa en nästa gång de tog in en sats mjukisdjur, lika gjorde jag för att få "kakkospupu" till Trapp, och lämnade mitt nummer. Håller tummarna att de förstod vilken jag menade då hon inte visste var deras Jellycat katalog var.



4 kommentarer:

  1. Med en torktumlare i huset hinner man tvätta på natten :)

    SvaraRadera
  2. Men han saknar ju den på natten också om han vaknar till (vilket han gör ofta). Då ska man kunna borra in näsan i den unkna lukten och suga lite på ena ögat. :/
    O dessutom, för att vara ärlig, är jag ingen torktumlarfan. :/

    SvaraRadera
  3. Ohhh dessa mjukisdjur ; )
    William (10 år) har sin Nalle Na som FORTFARANDE är honom väldigt väldigt kär. Han fick den när han döptes och har hängt med sen dess. När han var 1,5 år tappade vi den förmorrade nallen i parken. Vi letade i veckor, satte upp lappar med bild på nallen.Försökte hitta en likadan men de var slut i butiken...3 veckor senare ringde telefonen med det efterlängtade samtalet...Nallen upphittad !! Vilken Lycka ; )
    Oliver och Nicholas har också var sin älsklings mjukis hunden vovlis och giraffen Gia ; ))

    SvaraRadera
  4. Min egen nalle fick åka buss på Lanzarote då jag var barn. Minns inte hur många dagar men den upphittades till sist. :) Den bor ännu hos oss. Så bor också sambons favorit.Tripp (8 år) har också en favorit, Leo. Den åker med ifall han är någonstans över natten.
    Tycker det är nåt rörande över kärleken till mjukisdjur.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)