fredag 25 november 2011

Jag tror jag får ge upp

Förde Tripp till skolan på morgonen och åkte in till stan för att leta efter nåt till galan, klänning och skor. Första UFF, nada. Andra UFF, samma sak. In en sväng till Fida, utan resultat. Tredje UFF hade två fina klänningar, den ena rymdes inte boobsen in i den andra inte höften.
Så jag promenerade till bussen för att åka och hämta hem skolpojken  i regnet som piskade mot ansiktet och kände mig lite ledsen. Det känns som att jag får ge upp. Den perfekta, billiga, klädseln verkar inte finnas just nu, tyvärr.

13 kommentarer:

  1. Men du kommer väl?? Du hade ju två jätte fina alternativ som du lade ut på bloggen för en tid sedan! Du är dessutom så vacker att du skulle kunna komma i en sopsäck och ändå se fin ut :)

    SvaraRadera
  2. Vad skall du ha för storlek? Jag har kanske en som du kan få låna. Nog måste du ju kunna fara på fest! :)
    Säger jag som inte ännu heller köpt biljett...

    SvaraRadera
  3. Ja precis, säg din storlek så kan jag posta en klänning! och din skostorlek!

    SvaraRadera
  4. Tänkte samma tanke som de tidigare! Har säkert något jag kan låna! Speciellt skor :)

    SvaraRadera
  5. Sku just säga samma, låna av nån! Ekologiskt och ekonomiskt!

    SvaraRadera
  6. Jag är nog tyvärr redigt rundare än de flesta som sku ha nåt passande. Rör mig mest med såna som inte brukar gå på galor (eller då finare fester öht). ;)
    Storleken ligger väl kring 40 på klänningar (och det är ju så underbart att skriva ut det här..) och skorna är väl ungefär 38. Fast det verkar variera en hel del så vågar nog inte riktigt ta emot nåt på posten, det sku kännas snopet sen att måsta skicka tillbaka.
    Sen åtrstår ju problemet att jag aldrig gått med klackskor förr så måste utesluta alla sådana med hög klack om jag vill överleva kvällen. O klänningarna jag lite sneglat på i butiker, varför ska de alla sluta vid rumpan?! Eller vara så långa att jag med mina 160cm bara snubblar på fållen. :/
    Men gu´vilken klädangst. Löjligt. Först tänkte jag jag nu bara tar nåt jag känner mig bekväm i men så har jag kollat lite vad folk planerat och insåg att jag ju inte kan komma och se ut helt hur som hellst jämfört med alla prinsessor. :D
    Ni skapar lite krav ni! ;) Men tack för alla fina kommentarer! Ni är ju så snälla!

    SvaraRadera
  7. Men ta något du känner dig bekväm i, då har man roligast. Skulle vara jättesynd ifall du inte kom pga en liten bagatell som klänning. Vad hände med de alternativ du hade hemma, de var ju jätte fina!

    SvaraRadera
  8. Men inte endå sådär galafina de förväntas vara. :/ Nå vi får se. För en som senast haft en finare klänning på sig för 9 1/2 år sedan är väl allt finare än vanligt. Bara ingen "elak kommentator" sen fnissar åt mitt klädval efteråt, som syrran då jag sa att jag köpt klackSANDALER. Herregu´så det var roligt, en sån moku, att ha sandaler (fast de har KLACK!)i lillajulstider. :D Men endå tycker JAG de är fina!

    SvaraRadera
  9. Aj kräpp, loppisar är nog svåra. Hittar man nåt kiva så går det ju aldrig på en - om man inte ser ut som Twiggy - vilket jag aldrig kommer att göra.

    SvaraRadera
  10. Nå precis. I XL eller XXL fanns det en del, eller sen i XS. Kläm nu sen in dig i nåt sånt.. Har man storlek 36 eller 40 finns det också en hel del skor. :D

    SvaraRadera
  11. Hittar ingen mejladress till dig här på bloggen. Kan du slänga iväg ett mejl till mig (finns i min presentation), så skall jag ge ett förslag!

    Thanks!

    SvaraRadera
  12. Snälla du, huvudsaken är att du kommer! Jag kommer att ha på mig det enda klänningsaktiga klädstycket som går på mig och min mage och koncentrera mig på att ha roligt istället! Jag kommer verkligen inte att vara sådär galafin men kommer ändå!

    SvaraRadera
  13. Det är ju så man önskar att man vore gravid. ;) Ni strålar ju alla av den inre skönheten. :D Fast jag såg att de hade flera olika mammaklänningar på HM. Tycker allt fler butiker har börjat satsa lite på mammakläderna också. Det är roligt det! Tycker det fanns mycket mindre redan för 8,9 år sedan.

    O jo, nu beställde jag min biljett. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)